ادوارد وستون / Edward Weston

ادوارد وستون / Edward Weston

معرفی

نام هنرمند: ادوارد وستون / Edward Weston

دسته بندی: ,

تولد:1886

مرگ:1958

ملیت:آمریکایی:American

مختصری درمورد ادوارد وستون

ادوارد وستون، عکاسی را در سن 16 سالگی آغاز کرد. اولین عکس های وستون پارک های شیکاگو و مزرعه روستایی عمه اش را به تصویر کشید. در سال 1906 او به کالیفرنیا نقل مکان کرد تا با خواهرش می زندگی کند. ادوارد وستون در سال 1909 با همسر اول خود، فلورا چندلر ازدواج کرد. با فلور او صاحب چهار فرزند به نام‌های ادوارد چندلر (1910)، تئودور برت (1911)، لارنس نیل (1916) و کول (1919) شد. در سال 1911، وستون استودیوی پرتره خود را در تروپیکو، کالیفرنیا افتتاح کرد.ادوارد وستون با کار در “فوکوس نرم” موفق شد، سالن های بسیاری و جوایز حرفه ای را برد. او به خاطر پرتره‌های برجسته و مطالعات رقص مدرن شهرت بین‌المللی به دست آورد.

در سال 1923 وستون به مکزیکو سیتی نقل مکان کرد و در آنجا یک استودیوی عکاسی با شاگرد و معشوق خود تینا مودوتی افتتاح کرد. بسیاری از پرتره ها و برهنه های مهم در زمان او در مکزیک گرفته شد. همچنین در اینجا بود که هنرمندان مشهور; دیگو ریورا، دیوید سیکوئیروس و خوزه اوروزکو از وستون به عنوان استاد هنر قرن بیستم استقبال کردند.

پس از بازگشت به کالیفرنیا در سال 1926، وستون بین سال‌های 1927 و 1930، مجموعه‌ای از کلوزآپ‌های به یاد ماندنی از صدف‌های دریایی، فلفل‌ها و کلم‌های نصف شده ساخت و بافت‌های غنی شکل‌های مجسمه‌مانند آنها را به نمایش گذاشت. او در سال 1929 به کارمل، کالیفرنیا نقل مکان کرد و اولین عکس از بسیاری از سنگ ها و درختان را در پوینت لوبوس، کالیفرنیا گرفت.

او در سال 1932 به همراه انسل آدامز، ویلارد ون دایک، ایموژن کانینگهام و سونیا نوسکویاک ​​یکی از بنیانگذاران گروه f/64 شد. این گروه این اصطلاح نوری را انتخاب کردند زیرا معمولاً لنزهای خود را روی آن دیافراگم تنظیم می‌کردند تا حداکثر وضوح تصویر را هم در پیش‌زمینه و هم در مسافت تضمین کنند. سال 1936 شروع مجموعه‌ای از برهنه‌ها و تپه‌های شنی وستون در اوسیانو، کالیفرنیا بود، که اغلب از بهترین آثار او به حساب می‌آیند.

او اولین عکاسی بود که در سال 1936 کمک هزینه تحصیلی گوگنهایم را برای کارهای تجربی دریافت کرد. پس از دریافت این کمک هزینه تحصیلی، وستون دو سال بعد را با دستیار و همسر آینده چاریس ویلسون در غرب و جنوب غربی ایالات متحده عکاسی کرد.

محصولات

مجموعه آثار عکاسی جهان

در سال 1938 وستون به Wildcat Hill، Carmel Highlands CA، نزدیک به پارک ایالتی Point Lobos مورد علاقه خود نقل مکان کرد و در سال 1939 با Charis Wilson ازدواج کرد. بعدها، در سال 1941 با استفاده از عکس‌های شرق و جنوب، وستون تصاویری را برای نسخه جدیدی از برگ‌های علف والت ویتمن ارائه کرد.

ادوارد وستون را «یکی از مبتکرترین و تأثیرگذارترین عکاسان آمریکایی» و «یکی از استادان عکاسی قرن بیستم» می نامند. در سال 1947 تشخیص داده شد که او به بیماری پارکینسون مبتلا است و پس از مدت کوتاهی عکاسی را متوقف کرد. او ده سال باقی مانده از عمر خود را صرف نظارت بر چاپ بیش از 1000 تصویر از مشهورترین تصاویر خود کرد.

1886

ادوارد هنری وستون در ۲۴ مارس در هایلند پارک، ایلینوی متولد شد. والدین: دکتر ادوارد بربنک وستون (1846 - 1918) - متخصص زنان و زایمان، آلیس ژانت برت (1851 - 1892) – بازیگر نمایشنامه های شکسپیر.

1892

مادر ادوارد می میرد. آرزوی مرگ آلیس ژانت این است که ادوارد یک تاجر شود و نه یک معلم یا دکتر در سنت خانوادگی. او توسط خواهرش، مری "می" ژانت وستون (1877 - 1952) بزرگ شده است.

1902

ادوارد اولین دوربین توسط پدرش به او داده می شود نوع دوربین: کداک Bulls-Eye No. 2 با فرمت 3.5* 3.5 اینچی (نوردهی 12).

1903

ادوارد مدرسه را رها می کند. او خواسته های مادرش را دنبال می کند و به مدت سه سال به عنوان فروشنده برای عمویش تئودور برت در Marshall Field & Company در شیکاگو کار می کند.

1906

اولین عکس ادوارد در شماره آوریل Camera and Darkroom منتشر شده است. عکس: "بهار Spring ، 1903."

29 مه: ادوارد برای بازدید از خواهرش به کالیفرنیا می رود و تا آخر عمر کالیفرنیا را خانه خودش می داند.

1907

ادوارد شغل راه آهن را رها می کند تا یک عکاس دوره گرد شود.

ادوارد برای شرکت در کالج عکاسی ایلینوی در افینگتون، ایلینوی به شرق باز می گردد. تکنیک های تاریکخانه ای را می آموزد که تا پایان عمر عکاسی خود از آنها استفاده خواهد کرد.

1908

ادوارد به کالیفرنیا بازمی گردد و به عنوان روتوشگر برای استودیوی پرتره جورج استکل در لس آنجلس کار می کند.

1909

ادوارد با فلورا می چندلر (1879 - 1965) ازدواج کرد.

1910

اولین پسر ادوارد، به دنیا آمد. او را چان می نامند.

1911

ادوارد اولین استودیوی عکاسی خود را به قیمت 600 دلار در بلوار برند 113 در تروپیکو، در زمینی که متعلق به والدین فلور است، می‌سازد. این محل استقرار ادوارد برای دو دهه آینده خواهد بود.

16 دسامبر: دومین پسر ادواردبه دنیا آمد. او برت نام دارد.

1913

ادوارد شروع به ارسال کار به سالن های عکاسی ملی و بین المللی می کند. او برای پرتره های کلیدی و مطالعات رقص مدرن شهرت پیدا می کند. تا پایان این دهه، او بیش از 30 جایزه به دست آورد.

ادوارد با مارگرت ماتر (1886 - 1952)، هنگامی که در استودیوی Tropico توقف کرد، ملاقات می کند. Mather در دهه آینده دستیار تجاری، شریک، مدل و معشوقه ادوارد می شود. ادوارد بعداً او را به عنوان "اولین شخص مهم در زندگی من" توصیف می کند.

1915

ادوارد انتشار مجلات شخصی خود را با عنوان «کتابهای روز Daybooks » آغاز می کند.

ادوارد به نمایشگاه بین المللی پاناما-اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو سفر می کند. او برنده مدال برنز برای عکسش: مطالعه کودک در خاکستری Child Study in Gray می شود. ادوارد همچنین آثار آوانگارد اروپایی سزان، رودن، پیکاسو و ماتیس را می بیند.

1916

سومین پسر ادوارد به دنیا آمد. او را نیل می نامند.

ادوارد به کلیولند، اوهایو سفر می کند تا تکنیک های چاپ خود را در کنوانسیون ملی انجمن عکاسان حرفه ای نشان دهد.

1917

ادوارد به هیدت انتخاب سالن عکاسی لندن انتخاب می شود.

1918

ادوارد در استودیوی Tropico با عکاس Johan Hagemeyer (1884 - 1962) آشنا می شود. آنها برای دو دهه آینده دوستان بسیار صمیمی می شوند.

1919

چهارمین پسر ادوارد، کول وستون به دنیا آمد. ادوارد ارسال کار به سالن های عکاسی را متوقف می کند و گذار خود را به مدرنیسم آغاز می کند. عکس های مهم این دوره موجود در بانک آثار عکاسان سینآرت : "اپیلوگ Epilogue ، 1919" پیش درآمد بهار غم انگیز Prologue to a Sad Spring ، 1919

1920

ادوارد با استفاده از زوایای مکعبی و انتزاعی در ترکیب با نور عنوان سوژه عکس هایی را اتود می زند این تکنیک‌ها منجر به چیزی می‌شود که ادوارد سری آثارش را با نام «آتتیک» ارائه می دهد. عکس های مهم این دوره موجود در بانک آثار عکاسان سینآرت : «رامیل در اتاق زیر شیروانی Ramiel in His Attic» ، 1920 «صعود در زوایای اتاق زیر شیروانی The Ascent on Attic Angles »، 1921 «گوشه آفتابی در یک اتاق زیر شیروانی Sunny Corner In An Attic » ، 1921 «بتی در اتاق زیر شیروانی Betty in Her Attic »، 1921

1921

تینا مودوتی به مدل و معشوق اصلی ادوارد تبدیل می شود. مهم ترین تصویر ادوارد از تینا، در این زمان،با نام "عنبیه سفید White Iris " است.

1922

9 مارس: نمایشگاهی از آثار ادوارد در آکادمی د بلاس هنر، در مکزیکو سیتی افتتاح شد اکتبر: ادوارد برای دیدار خواهرش، می، در میدلتاون، اوهایو به شرق سفر می کند. ادوارد یکی از ماندگارترین تصاویر خود را خلق می کند: "لوله ها و پشته ها، آرمکو استیل Pipes and Stacks, Armco Steel ، 1922". نوامبر: ادوارد از شرق تا نیویورک ادامه می دهد تا با عکاس، آلفرد استیگلیتز (1864 - 1946) ملاقات کند. ملاقات او با استیگلیتز جهت گیری مدرنیستی کار ادوارد را متاثر می کند.

1923

ادوارد همسرش را ترک می کند و به همراه تینا مودوتی به استودیوی Tropico خود نقل مکان می کند. یک سریال از عکس های برهنه از Margrethe Mather در ساحل ردوندو تولید می کند. این تصاویر پرفروش ترین عکس های او در مکزیک هستند.

ادوارد توسط تینا به هنرمندان مکزیک معرفی می شود. این هنرمندان عبارتند از: دیگو ریورا (1886 - 1957)، ژان شارلو (1898 - 1979)، خوزه کلمنته اوروزکو (1883 0 1949)، دیوید آلفارو سیکوئیروس (1896 - 1974) و خاویر گوررو (1894 - 197).

ادوارد مجموعه ای را آغاز می کند که در تمام مدت اقامت او در مکزیک ادامه خواهد داشت. این را «سرهای قهرمان» می‌نامد. اکثر آنها سه چهارم سطح قاب را اشغال می کنند.

عکس های مهم این دوره موجود در بانک آثار عکاسان سینآرت : ناهوی اولین Nahui Olin ، 1923 گوادالوپ مارین Guadalupe Marin ، 1923 مانوئل هرناندز گالوان Manuel Hernandez Galvan ، 1924 تینا در حال شعرخوانی Tina Reciting Poetry ، 1924 رز رولان دو کوواروبیا Rose Roland de Covarrubias ، 1926

22 اکتبر - 4 نوامبر: آثار ادوارد در گالری مکزیکو سیتی به نمایش گذاشته می شود. او 8 اثر می فروشد.

1924

15 تا 31 اکتبر: دومین نمایشگاه از آثار ادوارد در گالری مکزیکو سیتی. تمام 70 عکس به نمایش گذاشته شده در اولین سال اقامت او در مکزیک خلق شدند.

ادوارد و چندلر مکزیک را ترک کردند و به ایالات متحده بازگشتند.

1925

به سانفرانسیسکو نقل مکان می کند و یک استودیوی پرتره با یوهان هاگ مایر راه اندازی می کند. در شش ماه بعد از راه اندازی این استودیو پربارترین کار او دو سریال برهنه با استفاده از میریام لرنر و پسر هشت ساله اش نیل به عنوان مدل بود.

ادوارد و پسر 13 ساله‌اش، برت، با کشتی S.S. Oaxaca عازم مکزیک شدند.

27 اوت: یک نمایشگاه 10 روزه از آثار ادوارد، که توسط تینا سازماندهی شده است، فرماندار، خوزه گوادالوپ زونو، 6 اثر چاپی برای موزه خریداری می کند.

1926

مارس: برت دومین پسر ادوارد بود که عکاسی را یاد گرفت. برت با دستورالعمل‌های مختصر در استفاده از دوربین Graflex پدرش، حرفه عکاسی را آغاز می‌کند که به مدت 6 دهه ادامه دارد.

1927

ادوارد، نقاش پست امپرسیونیست کانادایی، هنریتا شور (1880 - 1963) را ملاقات می کند. ادوارد تحت تاثیر نقاشی های این هنرمند از صدف ها است. 16 ژوئیه: رامیل مک‌گی و کریستل گنگ ویرایش کتاب‌های روز ادوارد از مکزیک را برای انتشار احتمالی آغاز کردند. بخش‌هایی از «کتاب‌های روز» برای اولین بار در مجله هنر خلاق منتشر شد.

1928

جولای: ادوارد استودیوی گلندیل خود را می بندد و به استودیوی یوهان هاگمایر در خیابان پست 117 در سانفرانسیسکو نقل مکان می کند.

1929

3 ژانویه: ادوارد با معمار و طراح باهاوس، ریچارد نوترا ملاقات می کند. ادوارد و عکاس سونیا نوسکویاک شریک و عاشق یکدیگر می شوند.

1930

برای کارهای شخصی خود به کاغذ عکاسی براق روی می آورد، او در این تصمیم تحت تأثیر برت است.

خوزه کلمنته اوروزکو و آلما رید از کارمل دیدن کردند. ادوارد با استفاده از رویکردی مشابه به سریال «سر قهرمان» خود از مکزیک، پرتره ای از اوروزکو می سازد. Orozco اروزکو او را با عنوان "اولین عکاس سورئالیست" خطاب می کند.

ادوارد نگاتیو 30 پی، «فلفل شماره 30، 1930» را می‌سازد. این عکس معروف ترین عکس دوران حرفه ای ادوارد هنری وستون است که در طول زندگیش 25 نسخه از این تصویر را می فروشد.

15 اکتبر: اولین نمایش تک نفره ادوارد در نیویورک در گالری استودیو دلفیک آلما رید افتتاح شد. 50 عکس نمایش داده می شود.

1932

2 سپتامبر: گروه f/64 در گالری ویلارد ون دایک در 683 Brockhurst در سانفرانسیسکو تشکیل می شود. مانیفست عکاسی مستقیم straight photography بر عکاسی در شش دهه آینده تأثیر گذاشت.

کتاب هنر ادوارد وستون The Art of Edward Weston منتشر شد. این کتاب توسط مرل آرمیتاژ (1893 - 1975) ویرایش شده است. مقدمه توسط عکاس چارلز شیلر (1883 - 1965) نوشته شده است. این کتاب اولین تک نگاری است که به یک عکاس آمریکایی اختصاص داده شده است.

15 نوامبر: نمایشگاهی از آثار گروه f/64 در موزه de Young در سانفرانسیسکو افتتاح شد. 80 چاپ نمایش داده می شود. اعضای گروه شرکت کننده عبارتند از: انسل آدامز، (1902-1984)، ایموژن کانینگهام، (1883-1976)، جان پل ادواردز، (1884-1968)، سونیا نوسکویاک، (1900-1975)، هنری سوئیفت، (1892-1891) ، ویلارد ون دایک (1906 – 1986) و ادوارد وستون. غرفه داران دعوت شده غیرعضو عبارتند از: پرستون هولدر، (1907-1980)، کنسولا کاناگا، (1894-1978)، آلما لونسون، (1897-1989) و برت وستون.

1933

فوریه: ادوارد یک دوربین Graflex 4×5 خریداری می کند. او یک کلوزآپ، قطعه بدن، سری برهنه سونیا Sonya و مدل های مختلف دیگر را شروع می کند. این سریال تا سال 1935 ادامه دارد.

1934

ادوارد برای اولین بار از تپه های شنی اقیانوس با ویلارد ون دایک عکس می گیرد.

ادوارد برای اولین بار از چاریس ویلسون Charis Wilson عکس می گیرد.

ادوارد پس از 5 سال زندگی مشترک از سونیا جدا می شود و زندگی خود را با چاریس آغاز می کند.

1935

آثار ادوارد از قالب 4×5 به 8×10 در سری جدید برهنه Charis تغییر می کند. عکس های مهم این دوره موجود در بانک آثار عکاسان سینآرت : منفی 227N، " سر پایین برهنه، 1936." ادوارد پس از 16 سال جدایی از فلورا می چندلر وستون طلاق گرفت.

1939

مارس: ادوارد شروع به چاپ مجموعه اصلی 500 تصویری از سفرهای گوگنهایم خود می کند. بودجه پروژه 400 دلاری توسط بنیاد گوگنهایم تامین می شود. بیش از سه سال طول می کشد تا مجموعه را کامل کند. آنها در کتابخانه هانتینگتون در سن ماریون، کالیفرنیا نگهداری می شوند.

24 آوریل: ادوارد با چاریس ویلسون در الک، کالیفرنیا ازدواج کرد.

1940

کتاب عکس «کالیفرنیا و غرب California and the West » منتشر می شود. این شامل 96 عکس از ادوارد's Guggeheim Fellowship به همراه متنی از Charis است که نمایه سفرهای آنها را نشان می دهد. نسخه اول با قیمت 3.75 دلار به فروش می رسد.

1942

6 ژانویه: تینا مودوتی در مکزیکو سیتی درگذشت.

در طول جنگ . عکس های مهم این دوره: "دفاع غیرنظامی Civilian Defense ، 1942" خانه خاکستری کوچک من در غرب My Little Gray Home in the West ، 1943 "نمایش تقارن دینامیکی Exposition of Dynamic Symmetry ، 1943" "مری Mary ، 1945"

1945

ادوارد به بیماری پارکینسون مبتلا می گردد.

15 نوامبر: ادوارد و چاریس از هم جدا شدند.

1946

13 دسامبر: ادوارد و چاریس طلاق گرفتند.

1947

ادوارد با دودی وارن آشنا می شود. او دستیار عکاس در Wildcat Hill می شود.

فیلم: «عکاس» که توسط ویلارد ون دایک برای آژانس اطلاعات ایالات متحده تهیه شده است. این تولید، زندگی ادوارد را در عکاسی نشان می دهد. فیلمبرداری در Wildcat Hill، Point Lobos، Death Valley و Yosemite انجام می شود.

1948

بیماری پارکینسون ادوارد پیشرفت می کند و او مجبور می شود عکاسی را متوقف کند. او آخرین تصویر خود را با نام «صخره‌ها و سنگریزه‌ها Rocks and Pebbles ، 1948» را خلق می کند.

1958

1 ژانویه: ادوارد در تپه گربه وحشی Wildcat Hill می میرد.

خاکستر او توسط پسرانش به اقیانوس آرام در ساحل پبلی، پوینت لوبوس پراکنده می شود. این ساحل بعداً به ساحل وستون تغییر نام داده شد.

پسرش کول وستون در وصیت نامه ادوارد به عنوان تنها شخصی که آثار او را پس از مرگ چاپ می کند تعیین شده است. کول بیش از 30 سال از نگاتیوهای اصلی ادوارد چاپ می کند. چاپ ها در پشت مهر شده اند "نگاتیوی ادوارد وستون، چاپ شده توسط کول وستون. آنها به عنوان چاپ EW/CW شناخته می شوند.

1981

آرشیو ادوارد از بیش از 2000 چاپ نمایشگاهی و بیش از 10000 نگاتیو، و همچنین "کتابهای روز"، مکاتبات و سایر سوابق مربوط به زندگی و سفرهای او توسط مرکز عکاسی خلاق، در دانشگاه آریزونا در توسان به دست آمده است.

2008

آوریل: سایت sotheboy اثر برهنه میریام لرنر 1925 را به قیمت 1,609,000 دلار به فروش رساند . رکورد فروش یک عکس در تاریخ جهان شکسته می شود.

از هر چیزی که به هر دلیلی مرا هیجان زده کند، عکس خواهم گرفت. نه به دنبال موضوع غیرعادی، بلکه غیرعادی کردن امر عادی.

ادوارد وستون

Anything that excites me for any reason, I will photograph; not searching for unusual subject matter, but making the commonplace unusual

Edward Weston

ادوارد وستون / Edward Weston


عکاسی برای عکاس آماتور سرگرمی است، برای حرفه ای کار است، و همچنین کار سخت، مهم نیست چقدر لذت بخش است.

Photography to the amateur is recreation, to the professional it is work, and hard work too, no matter how pleasurable it my be


من هیچ دلیلی برای ثبت واضحات نمی بینم.

.I see no reason for recording the obvious


چشمان من چیزی بیش از پیشاهنگی در جستجوی اولیه نیستند، زیرا چشم دوربین ممکن است ایده من را کاملاً تغییر دهد.

My own eyes are no more than scouts on a preliminary search, for the camera’s eye may entirely change my idea


در حال حاضر مشورت با قوانین ترکیب بندی قبل از ساختن یک عکس، کمی شبیه به مشورت قانون جاذبه قبل از رفتن به پیاده روی است. چنین قواعد و قوانینی از واقعیت تحقق یافته استنباط می شوند; آنها محصول بازتاب هستند.

Now to consult the rules of composition before making a picture is a little like consulting the law of gravitation before going for a walk. Such rules and laws are deduced from the accomplished fact; they are the products of reflection


من در مورد دوربین ها زیاده خواهی کردم – هر چیزی که عکاسی بود – باید بهترین ها را داشتم. اما این برای پیشبرد کار من بود. در بیشتر موارد من با ساده ترین – یا بدون آنها همراه بوده ام.

I was extravagant in the matter of cameras – anything photographic – I had to have the best. But that was to further my work. In most things I have gone along with the plainest – or without


عکاسی با خلق و خوی این عصر – بدن و ذهن فعال – سازگار است. این یک رسانه عالی برای کسی است که ذهنش مملو از ایده ها، تصاویر است، برای یک کارگر پرکار که با نقاشی یا مجسمه سازی سرعتش کند می شود، برای کسی که سریع می بیند و قاطعانه و دقیق عمل می کند. .

Photography suits the temper of this age – of active bodies and minds. It is a perfect medium for one whose mind is teeming with ideas, imagery, for a prolific worker who would be slowed down by painting or sculpting, for one who sees quickly and acts decisively, accurately.


هیچ چیز مثل مویسقس فوگ باخ نیست که مرا از لحظه ای ناسازگار حذف کند، فقط باخ بعد از نواختن مکرر سرحال و قوی است. من همیشه می توانم زمانی که رکوردهای دیگر مرا خسته کنند به باخ برگردم.

There is nothing like a Bach fugue to remove me from a discordant moment، only Bach hold up fresh and strong after repeated playing. I can always return to Bach when the other records weary me

دیگر هنرمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *