پابلو پیکاسو / Pablo Picasso

پابلو پیکاسو / Pablo Picasso

پابلو پیکاسو

معرفی

نام هنرمند: پابلو پیکاسو / Pablo Picasso

دسته بندی: ,

تولد:1881

مرگ:1973

ملیت:اسپانیایی:Spanish

جنبش:Cubism:کوبیسم

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو چهره تأثیر گذار هنر در قرن بیستم و هنرمندی مبتکر بود که در طول بیش از 92 سال زندگی‌اش تجربه و نوآوری کرد. او نه تنها یک نقاش چیره دست بلکه یک مجسمه ساز، چاپگر، سرامیک ساز، قلمزن و نویسنده بود.

پیکاسو به خاطر سبک زندگی پرماجرا و روابط متعدد عاشقانه‌اش شناخته می‌شد و همچنین به خاطر شوخ طبعی و ذکاوتش مشهور بود.

پیکاسو دو جنگ جهانی را پشت سر گذاشت، چهار فرزند داشت، در فیلم ظاهر شد و شعر سرود و در سال 1973 درگذشت.

کودکی و جوانی پیکاسو (1881-1900)

اگرچه پابلو پیکاسو بیشتر سال‌های بزرگسالی خود را در فرانسه گذراند، اما در اصل یک اسپانیایی بود.

او که اهل شهر مالاگا در اندلس اسپانیا بود، اولین فرزند دون خوزه رویز و بلاسکو و ماریا پیکاسو و لوپز بود. او به عنوان یک کاتولیک بزرگ شد، اما در زندگی بعدی خود را ملحد اعلام کرد.

پدر پابلو پیکاسو نیز نقاش بود و از نقاشی پرندگان و سایر حیوانات شکاری کسب درآمد می‌کرد. او همچنین تدریس و موزه محلی را سرپرستی می کرد.

پابلو پیکاسو در 7 سالگی زیر نظر پدرش آموزش نقاشی را شروع کرد و در 13 سالگی به مدرسه هنرهای زیبای بارسلون رفت.

در سال 1897، پیکاسو تحصیلات خود را در Real Academia de Bellas Artes de San Fernando در مادرید آغاز کرد که در آن زمان بهترین آکادمی هنر اسپانیا بود.

پیکاسو برای مدت کوتاهی در این مدرسه شرکت کرد و ترجیح داد در نمایشگاه‌های هنری پرادو پرسه بزند و نقاشی‌های رامبراند، یوهانس ورمیر ،ال گرکو، فرانسیسکو گویا و دیگو ولاسکز را مطالعه کند.

در دوره آغازین زندگی پابلو، او پرتره هایی مانند اولین عشای ربانی خواهرش لولا کشید. با نزدیک‌شدن به پایان قرن نوزدهم، عناصر نمادگرایی و تفسیر او از مدرنیسم در مناظر سبک او آشکار شد.

میان‌سالی (1900-1940)

در سال 1900، پیکاسو برای اولین بار به پاریس، مرکز صحنه هنر اروپا رفت. او با مکس جیکوب، شاعر و روزنامه نگاری که این هنرمند را زیر بال خود گرفته بود، اقامتگاه مشترک داشت. این دو در فقر شدیدی زندگی می‌کردند از جمله خاطرات مشترکشان سوزاندن نقاشی‌های پیکاسو برای گرم شدن است.

دیری نپایید که پیکاسو به مادرید نقل مکان کرد و نیمه اول سال 1901 در آنجا زندگی کرد. او با دوستش فرانسیسکو آسیس سولر در مجله‌ای ادبی به نام “هنر جوان” همکاری کرد و برای مقالاتی به تصویر می‌کشید و کاریکاتورهایی برای دلسوزی نسبت به فقرا خلق می‌کرد. در این سال شروع به امضای آثار هنری خودپیکاسو” کرده بود، نه “پابلو رویز و پیکاسو” که پیشتر استفاده میکرد.

 

محصولات

دانلود 1292 نقاشی پیکاسو، با کیفیت، دسته بندی شده

معروفترین آثار نقاشی؛ 4000 اثر از 200 هنرمند

دانلود 1930 نقاشی ون گوگ، دسته بندی شده، با کیفیت

دوره آبی

دوره هنری پیکاسو معروف به دوره آبی از سال 1901 تا 1904 طول کشید. در این مدت، عمدتاً از پالت رنگی آبی استفاده می‌کرد. البته گاهی از رنگ‌های گرم نیز استفاده می‌کرد. به عنوان مثال، اثر هنری معروف سال 1903، گیتاریست پیر، دارای گیتاری با رنگ‌های قهوه‌ای گرم‌تر در میان رنگ‌های آبی است. آثار دوره آبی پیکاسو معمولاً غم‌انگیز تلقی می‌شوند.

مورخان دوره آبی در آثار پیکاسو را عمدتاً به افسردگی هنرمند پس از خودکشی یکی از دوستانش نسبت می‌دهند. برخی از موضوعات تکراری در دوره آبی “نابینایی”، “فقر” و “برهنگی زن” هستند.

پیکاسو در ماه سپتامبر 1901 اولین سفر خود را به همراه کارلس کاساژماس به پاریس انجام می‌دهد، به مناسبت نمایشگاه جهانی پاریس که در آن اثری به نام آخرین لحظات Last moments نمایش داده می‌شد. او با پره ماناخ (Pere Mañach )، اولین فروشند آثار پیکاسو، ملاقات می‌کند. او در پایان دسامبر به بارسلونا باز می‌گردد و سال نو را در مالاگا با کاساژماس جشن می‌گیرد.

خودکشی کاساژماس

کاساژماس در پاریس خودکشی کرد این اتفاق تاثیر مهلکی بر روان پابلو داشت. کاساژماس دوست صمیمی پابلو بود. در طول دو ماه‌ی که این دو نفر با هم در پاتریس بودند کاساژماس عاشق دختری می‌شود که در نهایت به خیانت منجر می‌گردد و همین امر باعث خروج پیکاسو و کاساژماس از پاریس در مرحله قبل می‌شود. پیکاسو نمی‌تواند دوستش را آرام کند. کاساژماس به پاریس باز می‌گردد و ابتدا قصد کشتن معشوقه‌اش را دارد و در نهایت سر اسلحه را به سمت خودش می‌چرخاند و خودکشی می‌کند.

دوره رز

دوره رز از 1904 تا 1906 به طول انجامید. سایه‌های صورتی و رزفام هنر پیکاسو را گرمتر و کمتر مالیخولیایی نسبت به نقاشی‌های دوره آبی او نشان می‌دهد. “دلقک‌ها” و “کارکنان سیرک” از جمله موضوعات تکرارشونده در این آثار هستند. او یکی از پرفروش‌ترین آثارش را در دوره رز نقاشی کرد، پسری با پیپ. عناصر بدوی گرایی در نقاشی‌های دوره رز منعکس کننده تجربه سبک هنری پیکاسو است.

نفوذ آفریقا

پیکاسو در طول “دوره هنر آفریقایی و بدوی‌گرایی”، از سال 1907 تا 1909، یکی از شناخته‌شده‌ترین و بحث‌برانگیزترین آثار هنری خود، دوشیزگان آوینیون (Les Damoiselles d’Avignon) را خلق کرد. هنر پیکاسو در این دوره از هنر زاویه دار آفریقایی که او در نمایشگاهی در کاخ تروکادرو مشاهده کرد و با یک ماسک آفریقایی متعلق به هانری ماتیس الهام گرفت. از قضا، زمانی که پیکاسو دوشیزگان آوینیون را برای اولین بار آن را به حلقه درونی گروهشان نشان داد، ماتیس یکی از سرسخت ترین منتقدینش بود.

کوبیسم تحلیلی

از سال 1907 تا 1912، این هنرمند با “ژرژ براک” در ایجاد آغاز جنبش کوبیسم در هنر کار کردند. این آثار اشیاء ساختارشکنی را با فرم های هندسی پیچیده به تصویر می کشند.

شریک عشقی هفت ساله او، فرناند اولیویه، در بسیاری از آثار کوبیست این هنرمند، از جمله سر زن، فرناند (1909) نقش آفرینی کرد. مورخان معتقدند این زن همچنین در “Les Demoiselles d’Avignon” ظاهر شده‌است. رابطه آنها بسیار پرچالش بود و در سال 1912 برای همیشه از هم جدا شدند.

کوبیسم مصنوعی

این دوره از زندگی پیکاسو از سال 1912 تا 1919 ادامه یافت. کارهای پیکاسو در کوبیسم ادامه یافت، اما این هنرمند یک شکل هنری جدید، کولاژ، را در برخی از خلاقیت های خود معرفی کرد. او همچنین فیگور انسان را در بسیاری از نقاشی های کوبیست، مانند دختری با ماندولین (1910) و ما جولی (1911-1912) گنجاند. اگرچه تعدادی از هنرمندانی که او می‌شناخت پاریس را ترک کردند تا در جنگ جهانی اول بجنگند، پیکاسو سال‌های جنگ را در استودیوی خود گذراند.

تا زمانی که رابطه اش با فرناند اولیویه به پایان رسید، او قبلاً عاشق زن دیگری شده بود. او و “اوا گوئل”، (موضوع نقاشی او در سال 1911، “زنی با گیتار) تا زمان مرگ نابهنگام او بر اثر سل در سال 1915 با هم بودند. پیکاسو سپس وارد رابطه کوتاهی با “گابی دیپیر لسپینسی” شد که تنها یک سال طول کشید.

 پس از آن با همسر اولش، اولگا خوکلوا آشنا شد و در سال 1918 با ازدواج کرد. این زن رقصنده باله و اهل روسیه بود. آنها سه سال بعد صاحب یک پسر شدند. اگرچه خیلی زود از هم جدا شدند، پیکاسو از طلاق قانونی خودداری کرد، زیرا این بدان معنا بود که او باید نیمی از ثروتش را به همسرش میداد بدهد. این زن در سال 1955 درگذشت.

نئوکلاسیک و سوررئالیسم

هنر پیکاسو از سال 1919 تا 1929 تغییر قابل توجهی در سبک داشت. در پی اولین سفر او به ایتالیا و پایان جنگ جهانی اول، نقاشی‌های این هنرمند، مانند آبرنگ دهقانان در خواب (1919) بازتابی از بازگرداندن نظم در هنر بود و آثار هنری نئوکلاسیک او تضاد کاملی با نقاشی‌های کوبیسم ارائه می‌کنند. با این حال هنگامی که جنبش سوررئالیستی فرانسه در اواسط دهه 1920 مورد توجه قرار گرفت، پیکاسو شروع به تکرار تمایلش به بدوی گرایی در نقاشی‌های متاثر از سوررئالیسم مانند سه رقصنده (1925) کرد.

در سال 1927، این هنرمند 46 ساله با ماری ترز والتر، دختر 17 ساله اسپانیایی آشنا شد. این دو با هم رابطه برقرار کردند و ماری ترز دختر پیکاسو مایا را به دنیا آورد. آنها تا سال 1936 زوج ماندند. این زن الهام بخش “سوئیت ولارد” این هنرمند بود که متشکل از 100 حکاکی نئوکلاسیک است که در سال 1937 تکمیل شد. پیکاسو در اواخر دهه 30 با دورا مار هنرمند و عکاس آشنا شد.

در طول دهه 1930، آثار پیکاسو مانند گرنیکا، تصویری منحصر به فرد از جنگ داخلی اسپانیا، خشونت زمان جنگ را منعکس می‌کردند. 

سالهای بعد (1940-1973)

در طول جنگ جهانی دوم، پیکاسو در پاریس تحت اشغال آلمان ماند و در حالی که به خلق آثار هنری ادامه داد، آزار گشتاپو را تحمل کرد. او برخی اوقات شعر می‌سرود و بیش از 300 اثر را بین سال‌های 1939 و 1959 تکمیل کرد. او همچنین دو نمایشنامه به نام‌های “هوس گرفتار دم” و “چهار دختر کوچک” را به پایان رساند.

پس از آزادی پاریس در سال 1944، پیکاسو رابطه جدیدی را با دانشجوی جوانی با نام فرانسوا ژیلو آغاز کرد. آنها با هم یک پسر به نام کلود در سال 1947 و یک دختر به نام پالوما در سال 1949 به دنیا آوردند. رابطه آنها مانند بسیاری از روابط قبلی پیکاسو به دلیل خیانت ها و بدرفتاری‌های مداوم او محکوم به شکست بود.

او در این دوره روی مجسمه سازی تمرکز کرد و در یک نمایشگاه بین المللی در موزه هنر فیلادلفیا در سال 1949 شرکت کرد. او پس از آن مجسمه سفارشی به نام شیکاگو پیکاسو را خلق کرد که آن را به شهر ایالات متحده اهدا کرد.

در سال 1961، در سن 79 سالگی، این هنرمند با دومین و آخرین همسر قانونی خود، ژاکلین روک 27 ساله ازدواج کرد. این زن یکی از بزرگترین الهام‌بخش‌های حرفه‌ای اوست. پیکاسو در 17 سال پایانی که زنده بود بیش از 70 پرتره از او کشید.

با نزدیک شدن به پایان زندگی او، این هنرمند هجوم خلاقیت را تجربه کرد. آثار هنری حاصل ترکیبی از سبک‌های قبلی او بودند و شامل نقاشی های رنگارنگ و حکاکی های مسی بود. کارشناسان هنر بعداً آغاز نئواکسپرسیونیسم را در آثار پایانی پیکاسو تشخیص دادند.

تأثیر پیکاسو بر هنر

پابلو پیکاسو به‌عنوان یکی از تاثیرگزارترین هنرمندان بر روند هنر قرن بیستم، اغلب سبک‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کرد تا تفسیرهای کاملاً جدیدی از آنچه می‌دید خلق کند. او نیروی محرکه‌ای در توسعه کوبیسم بود و کلاژ را به سطح هنرهای زیبا رساند.

پیکاسو همیشه یک افسانه است، در واقع تقریباً یک اسطوره. در دید عموم او مدتهاست که مظهر نبوغ در هنر مدرن بوده است.

پیکاسو یک بت است، یکی از آن موجودات نادری که مانند بوته‌هایی عمل می‌کنند که در آن پدیده‌های متنوع و اغلب آشفته فرهنگ متمرکز شده‌اند، و به نظر می‌رسد که زندگی هنری عصر خود را در یک فرد به تصویر می‌کشند.

1881

متولد مالاگا، اولین پسر ماریا پیکاسو لوپز(María Picasso López) و خوزه رویز بلاسکو(José Ruiz Blasco )، نقاش، معلم مدرسه هنرهای زیبای San Telmo و متصدی موزه شهرداری است.

1891-1895

پیکاسو تحصیلات هنریش را در سال 1892 آغاز کرد.

1895

اولین بازدید پیکاسو از موزه پرادو در مادرید. او در امتحان ورودی مدرسه هنرهای زیبا شرکت و به مدت دو سال تحصیل می‌کند.

آثار هنری برجسته‌ای که می‌توانید از این سال در بانک آثار پیکاسو مشاهده کنید: مردی در کلاهک Man in a Beret

1896

سلف پرتره Self-portrait ، پرتره مادر هنرمند Portrait of the Artist’s Mother ، پرتره پدر هنرمند Portrait of the Artist’s Father ، پرتره خاله پپا Portrait of Aunt Pepa ، منظره کوهستانی Mountain Landscape

1897

تحصیلاتش را در آکادمی هنرهای زیبای سان فرناندو در مادرید به درخواست خانواده‌اش آغاز کرد، اما دیری نگذشت که آکادمی را ترک کرد. بازدیدهای مکرر از موزه پرادو.

1989

پیکاسو به بیماری مخملک دچار می‌شود. او به بارسلونا بازگشت و به دعوت دوستش مانوئل پالارس به هورتا دِبره (روستای کاتالونی) نقل مکان کرد. پیکاسو سال‌ها بعد می‌گوید: «هر چیزی را که می‌دانم در شهر پالارس یاد گرفتم»

1899

پیکاسو به بارسلون برمی‌گردد و در میخانه کواتره گتس، محل ملاقات هنرهای آوانگارد، رفت و آمد می‌کند. او با کارلس کاساژماس(Carles Casagemas )، ژائوم سابارتس (Jaume Sabartés )، برادران رونتوس (the Reventós brothers )، برادران سوتو(the Soto brothers )، برادران کاردونا (Cardona brothers) و جوآن ویدال ونتوسا (Joan Vidal Ventosa) گفتگو می‌کند.

1900

اولین نمایشگاه انفرادی در کواتر گتس. پیکاسو در ماه سپتامبر اولین سفر خود را به همراه کارلس کاساژماس به پاریس انجام می‌دهد، به مناسبت نمایشگاه جهانی پاریس که در آن اثری به نام آخرین لحظات Last moments نمایش داده می‌شد. او با پره ماناخ (Pere Mañach )، اولین فروشند آثار پیکاسو، ملاقات می‌کند. او در پایان دسامبر به بارسلونا باز می‌گردد و سال نو را در مالاگا با کاساژماس جشن می‌گیرد.

1901

رفتن به مادرید. کاساژماس در پاریس خودکشی کرد این اتفاق تاثیر مهلکی بر روان پابلو داشت. کاساژماس دوست صمیمی پابلو بود. در طول دو ماه‌ی که این دو نفر با هم در پاتریس بودند کاساژماس عاشق دختری می‌شود که در نهایت به خیانت منجر می‌گردد و همین امر باعث خروج پیکاسو و کاساژماس از پاریس در مرحله قبل می‌شود. پیکاسو نمی‌تواند دوستش را آرام کند. کاساژماس به پاریس باز می‌گردد و ابتدا قصد کشتن معشوقه‌اش را دارد و در نهایت سر اسلحه را به سمت خودش می‌چرخاند و خودکشی می‌کند.

در این سال پیکاسو مجله Arte Joven را با فرانسیس داسیس سولر(Francesc d’Assís Soler) تأسیس کرد که دارای 5 نسخه بود. سپس به بارسلون برمی‌گردد و برای دومین بار به پاریس سفر می‌کند. از 25 ژوئن تا 14 ژوئیه اولین نمایشگاه خود را در پاریس در گالری Vollard در کنار فرانسیسکو ایتورینو Francisco Iturrino برگزار می‌کند. او با شاعر مکس جیکوب آشنا می‌شود. آغاز دوره آبی.

1902

بازگشت به بارسلونا و سومین سفر به پاریس، از لحاظ مالی در مظیقه است. در اتاق مکس جیکوب (Max Jacob) زندگی می‌کند و کار می‌کند.

1903

بازگشت به بارسلونا. پیکاسو مطالعات خود را برای La Vie (زندگی)، شاهکاری از دوره آبی، که در حال حاضر در موزه هنر کلیولند نگهداری می‌شود، آغاز می‌کند.

1904

چهارمین و آخرین سفر پیکاسو به پاریس. او با فرنانده اولیویه Fernande Olivier که تا سال 1912 همراه او بود ملاقات می‌کند. او همچنین با شاعران گیوم آپولینر (Guillaume Apollinaire) و آندره سالمون (André Salmon) ملاقات می‌کند و به سیرک مدرانو می‌رود.

1905

شروع دوره رز

1906

آشنایی با ماتیس. بازگشت به پاریس.

1907

با دنیل-هنری کانویلر Daniel-Henri Kahnweiler ، که قرار است در آینده فروشنده اصلی او شود، و ژرژ براک Georges Braque ملاقات می‌کند.

1908-1914

براک و پیکاسو کوبیسم را توسعه می‌دهند.

1910

پیکاسو و فرناند چند روز در تابستان را در بارسلونا و سپس کاداکوس می‌گذرانند.

1912

او اولین کلاژهای خود را می‌سازد و در گالری Dalmau در بارسلونا به نمایش می‌گذارد. پس از جدایی از فرنانده، او زندگی خود را با ایوا آغاز می‌کند.

1913

پدرش پیکاسو می‌میرد. اقامت کوتاهی در بارسلون برای شرکت در مراسم خاکسپاری.

1916

ژان کوکتو (Jean Cocteau) او را به سرژ دو دیاگیلف Serge de Diaghilev ، کارگردان باله روسی معرفی می‌کند و به او پیشنهاد کار در اثر نمایشی را می‌دهد.

1917

سفری به ایتالیا با کوکتو برای همکاری با باله روسیه. او با بالرین اولگا خوخلوا ملاقات می‌کند

1918

ازدواج با اولگا خوخلوا در پاریس. نمایشگاه "ماتیس-پیکاسو" در گالری پل گیوم در پاریس توسط روزنبرگ برگزار می‌شود.

1920

خوان میرو برای اولین بار از استودیوی پیکاسو بازدید می‌کند که منجر به دوستی خوب آنها می‌شود.

1921

پسرش پائولو به دنیا می‌آید.

1923

او با شاعر و منتقد آندره برتون (André Bréton ) ، رهبر سوررئالیست‌ها ملاقات می‌کند.

1924

باله مرکور با طراحی دکور و صحنه و لباس پیکاسو در پاریس افتتاح می‌شود.

1925-1938

اگرچه مستقیماً در سوررئالیسم را نپذیرفت، اما دوستی او با نویسندگان در آن زمان اغلب او را در جلسات گروهی مشارکت می‌داد.

1927

با ماری ترز والتر آشنا می‌شود که تا سال 1936 با او رابطه داشت.

1928

همکاری او با جولی گونزالس آغاز می‌شود، که او را با مجسمه‌سازی فلزی آشنا کرد. سالوادور دالی ( Salvador Dalí) در اولین سفر خود به پاریس با پیکاسو ملاقات می‌کند.

1931

استودیوی مجسمه‌سازی خود را راه اندازی می‌کند.

1932

موزه‌های هنر بارسلونا مجموعه لوئیس پلاندیورا را می‌خرند که شامل 22 اثر از پیکاسو است.

1935

جدایی از اولگا و تولد مایا، دختر پیکاسو و ماری ترز والتر. دوستی او با پل الوارد Paul Éluard آغاز می‌شود.

1936

پیکاسو در آغاز جنگ داخلی اسپانیا در کنار جمهوری خواهان قرار گرفت. در این سال پیکاسو به عنوان مدیر افتخاری موزه پرادو در مادرید معرفی شد.

1937

استودیوی خود را در پاریس راه اندازی کرد. در 26 آوریل، نیروی هوایی آلمان شهر گرنیکا را بمباران کرد. او از ماه می تا ژوئن روی تابلوی گرنیکا کار می‌کند تا در غرفه جمهوری خواهان اسپانیا در نمایشگاه بین‌المللی پاریس ارائه شود. سفر به سوئیس و بازدید از پل کله Paul Klee

1939

مرگ مادرش، ماریا پیکاسو لوپز، در بارسلونا. او با دورا مار و سابارتس به رویان نقل مکان میکند. او تصمیم می‌گیرد تا پایان رژیم فرانکو به اسپانیا برنگردد.

1914

پیکاسو اولین نمایشنامه خود را می‌نویسد، Desire Caught by the Tail

1944

پیکاسو مشارکت در حزب کمونیست فرانسه را اعلام می‌کند.

1945

به بررسی امکانات خلاقانه لیتوگرافی می‌پردازد.

1946

نمایشگاه در MoMA در نیویورک - "پنجاه سال هنر او". پیکاسو روی کاخ گریمالدی کار می‌کند که سال‌ها بعد به موزه آنتیب پیکاسو تبدیل شد.

1947

تولد پسرش کلود توسط فرانسوا ژیلو. کار سفالگری را آغاز می‌کند.

1948

پابلو پیکاسو در کنگره روشنفکران برای صلح Wroclaw (لهستان) شرکت می‌کند و به نفع آزادی پابلو نرودا سخنرانی می‌کند.

1949

تولد پالوما، دختر پیکاسو توسط فرانسوا ژیلو.

1953

پیکاسو و فرانسوا از هم جدا می‌شوند. او با ژاکلین روک ملاقات می‌کند که تا زمان مرگ همراه او می‌ماند.

1957

نقاشی Las Meninas را می‌کشد که در سال 1968 به موزه پیکاسو در بارسلونا اهدا کرد.

1960

به خواست خود پیکاسو، پیشنهاد ایجاد موزه‌ای به شورای شهر بارسلونا برای کارهای این هنرمند داده می‌شود. در 27 جولای، موزه پیکاسو در بارسلونا با توافق شورای شهر تأسیس شد.

1961

پیکاسو و ژاکلین روک در والائوریس ازدواج می‌کنند

1962

کار حکاکی برای دو سال آینده.

1970

اهدای بیش از 900 اثر به موزه بارسلون توسط خود پیکاسو.

1971

نصب 8 نقاشی از پیکاسو در گالری گرانده در موزه لوور، اولین باری که اثر یک هنرمند زنده در موزه لوور آویخته می‌شود.

1973

پابلو رویز پیکاسو در نوتردام دی وی در موژین درگذشت. او در 10 آوریل در باغ Vauvenargues به خاک سپرده شد.

“اقدام” کلید اصلی تمام موفقیتهاست.

پابلو پیکاسو

Action is the foundational key to all success. – Pablo Picasso

Pablo Picasso

پابلو پیکاسو / Pablo Picasso


دیگران آنچه هست را دیده‌اند و علت آن را پرسیده‌اند. من دیده‌ام که چه چیزی می‌تواند باشد و پرسیدم چرا نه.

.Others have seen what is and asked why. I have seen what could be and asked why not


جوانی سن ندارد.

.Youth has no age


هر عمل خلقت ابتدا یک عمل تخریب است.

.Every act of creation is first an act of destruction


عشق بزرگترین طراوت در زندگی است.

.Love is the greatest refreshment in life

 


دشمن اصلی خلاقیت حس “خوب” است.

.The chief enemy of creativity is ‘good’ sense


هنرمند ظرفی است برای احساساتی که از همه جا سرچشمه می‌گیرد: از آسمان، از زمین، از تکه کاغذ، از شکل گذرا، از تار عنکبوت.

The artist is a receptacle for emotions that come from all over the place: from the sky, from the earth, from a scrap of paper, .from a passing shape, from a spider’s web

 


چرا دو رنگ، یکی در کنار دیگری، آواز می خوانند؟ آیا واقعاً می توان این را توضیح داد؟ نه همانطور که هرگز نمی توان نقاشی را یاد گرفت.

Why do two colors, put one next to the other, sing? Can one really explain this? no. Just as one can never learn how to paint.


کسی که فکر می‌کند می‌تواند، می‌تواند و کسی که فکر می‌کند نمی‌تواند، نمیتواند. این یک قانون غیرقابل انکار است.

.He can who thinks he can, and he can’t who thinks he can’t. This is an inexorable, indisputable law


برخی از نقاشان خورشید را به یک نقطه زرد تبدیل می‌کنند، برخی دیگر یک نقطه زرد را به خورشید تبدیل می کنند.

.Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun


هنر انتزاعی وجود ندارد. همیشه باید با چیزی شروع کرد. پس از آن می‌توانید تمام آثار واقعیت را حذف کنید.

.There is no abstract art. You must always start with something. Afterward you can remove all traces of reality


الهام وجود دارد، اما باید ما را در حال کار پیدا کند.

.Inspiration exists, but it has to find us working


اگر فقط یک حقیقت وجود داشت، نمی‌توانستید صد بوم را با یک موضوع نقاشی کنید.

.If there were only one truth, you couldn’t paint a hundred canvases on the same theme


هنر دروغی است که ما را قادر می سازد حقیقت را درک کنیم.

.Art is the lie that enables us to realize the truth


کپی کردن دیگران ضروری است، اما کپی کردن از خود رقت انگیز است.

.To copy others is necessary, but to copy oneself is pathetic


چهار سال طول کشید تا مثل رافائل نقاشی کنم، اما یک عمر طول کشید تا مثل یک کودک نقاشی کنم.

.It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child

ویدیوهای مرتبط

پخش ویدیو

ویدیوی اول

پخش ویدیو

دالی درباره پیکاسو

پخش ویدیو

فیلم با بازی پیکاسو

پخش ویدیو

مستند راز پیکاسو

دیگر هنرمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *