آنابل سلدورف / Annabelle Selldorf

Annabelle Selldorf

آنابل سلدورف / Annabelle Selldorf

آنابل سلدورف، هنرمند معمار

معرفی

نام هنرمند: آنابل سلدورف / Annabelle Selldorf

دسته بندی: ,

تولد:1960

ملیت:آلمانی:German

آنابل سلدورف

آنابل سلدورف متخصص معماری پنهان، زنی که نمی‌تواند عوامل هیجان‌انگیز را در طرحهای معماری خود تحمل کند. وی سال 1960 در آلمان متولد شد و پس از سالها تلاش و ممارست در حیطه طراحی و معماری، اکنون بعنوان یک معمار اصولگرای آلمانی، دارای اعتباری جهانیست.

اعتبار وی بگونه‌ایست که چهره‌های کلیدی‌ جهان هنر مرتباً در خانه‌اش را می‌کوبند و پروژه ساخت خانه‌های خود را به او می‌سپارند. اخیراً، او یک مرکز بازیافت پیشرفته در خارج از نیویورک، جایی که خودش زندگی می کند، را بصورت کامل طراحی کرده است.

ورود به منزل آپارتمانی آنابل سلدورف، خود یک تجربه بیاد ماندنی است. در داخل آپارتمان آنابل، سنّت به طور یکپارچه با مدرنیته در می‌آمیزد. در میان انبوهی از آثار هنری که در کنار درب ورودی او قرار دارند، می‌توان به طراحی‌های “ایو تانگوی” و “مارسل برودتارز”، نقاشی‌های “ژان فاتریه” و “مارکوس لوپرتز” و آثاری از دوستان هنرمند او همچون انریکو دیوید، که به دیوارها آویزان شده اند، اشاره کرد.

آنابل علاقه زیادی به سوررئالیسم و انتزاع دارد. او یک ستاره دنباله دار در زادگاهش آلمان محسوب می‌شود و در کشور مورد قبول خود، ایالات متحده بسیار مشهور است. او اکنون در دفترش واقع در میدان یونیون، در ساختمانی که زمانی محل کارخانه اندی وارهول بود، روی بیش از 50 پروژه کار می کند.

او 5 ژوئیه 1960 در کلن به دنیا آمد و بزرگ شد. اما 40 سال گذشته را در ایالات متحده گذرانده است. او می گوید: «خدایا شکرت، این مهاجرت به من زمان داد تا حس شوخ طبعی را به دست بیاورم. آلمانی‌ها می‌توانند خیلی جدی باشند، و کلید تقریباً همه چیز حس شوخ طبعی است و من این حس خوب را در ایالات متحده بدست آوردم.

محصولات

دانلود مجموعه آثار معماران ایران

اکنون بیش از 20 سال است که او زبان معماری ظریف خود را آزادانه در سراسر جهان هنر، ترویج می‌دهد. از سال 1990 زمانی که او فضای داخلی یک گالری کوچک در خیابان 67 نیویورک را برای فروشنده آلمانی “مایکل ورنر” طراحی کرد، بطور جدی به بازسازی داخلی یک کاخ ونیزی ادامه داد، وی سالن L شکل آن کاخ را بازسازی کرد، دیوارها را به رنگ سفید ملایم رنگ آمیزی کرد و با متخصصان محلی، ترازوی آهکی قدیمی واقع در کاخ را بازسازی کرد. او می گوید: این یکی از پروژه های مورد علاقه من است، این واقعا تمرینی برای ساختن چیزی فوق‌العاده زیبا بود. درست بعد از تشییع جنازه مادرم در سال 1994 به آنجا رفتم و یادم می‌آید که در این خانه خارق‌العاده و خالی قدم می‌زدم و احساس غم شدیدی می‌کردم.

آنابل خانه‌هایی برای هنرمندانی مانند دیوید سال، اریک فیشل و سیندی شرمن و مجموعه ‌دارانی مانند استفن و آن ایمز و استودیویی برای جف کونز طراحی کرده‌است. او مجموعه‌ای از پروژه‌های شخصی و حرفه‌ای را برای گالریست های قدرتمند سوئیسی، مانولا هاوزر و ایوان ویرث اجرا کرده‌است.

آنابل سلدورف در مقاله‌ای برای Architectural Digest توضیح می‌دهد که او در ابتدا نمی‌خواست معمار شود، پدرش یک معمار بود و او در نهایت به آنا توصیه کرد برای یک پیمانکار، کار کند و این تجربه همکاری علاقه او را به دنبال کردن این حرفه برانگیخت. همانطور که او به سمت فضاهای کاری سنتی‌تر حرکت کرد، بسیاری از پروژه‌های او شامل ایجاد تعادل در طراحی داخلی و تلاش های معماری برای مشتریان خصوصی و مسکونی و در نهایت آمیزشی منطقی با مدرنیته بود.

سلدورف اولین دفتر مستقل خود را در سال 1988 تأسیس کرد که امروزه بیش از 65 کارمند را در خود جای داده است. شرکت او در چهار قاره حضور دارد.

سلدورف یک معمار مورد تقاضا در دنیای هنر است که مجموعه‌ای از فضاهای گالری، موزه‌ها و خانه‌ها را برای هنرمندان و کلکسیونرها طراحی می‌کند. او گالری و فضاهای نمایشگاهی را برای Hauser & Wirth ،Whitney ،Gladstone Gallery،Michael Werner ،David Zwirner ،Acquavella Galleries و Frieze Art Fair ‘s Frieze Masters طراحی کرده است.

آنابل سلدورف یکی از اعضای مؤسسه معماران آمریکا، عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و یکی از آکادمیسینهای موزه و مدرسه آکادمی ملی است. او در کالج طراحی دانشگاه هاروارد و دانشگاه سیراکیوز تدریس کرده است و به طور مکرر عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه بوده است.

One of the things I’ve always loved about New York is there is so much precedent for ornament on industrial buildings.

یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد نیویورک دوست داشته‌ام این است که در آنجا سابقه زیادی برای تزئینات ساختمان های صنعتی وجود دارد.

Architecture is about aging well, about precision and authenticity. There is much more to the success of a building than what you can see. Im not suggesting that gestural architecture is always superficial, but solid reasoning has its place.

معماری در مورد شروع خوب، در مورد دقت و اصالت است. موفقیت یک ساختمان بسیار بیشتر از آن چیزی است که می توانید ببینید. من نمی‌گویم که معماری، همیشه یک ژست سطحی است، اما استدلال محکم در معنا جای خود را دارد.


I’m inspired by looking at art, by looking at precedent. Looking is what you have to do if you want to make things, so you develop a critical eye.

من از نگاه به هنر و نگاه به پیشینه الهام گرفته ام. اگر می‌خواهید چیزهایی بسازید، نگاه کردن، کاری است که باید انجام دهید، بنابراین یک چشم انتقادی در خود ایجاد می‌کنید.


When everything is perfectly orderly and understandable, there has to be one thing that puts everything into question.

وقتی همه چیز کاملاً منظم و قابل درک است، باید یک چیز وجود داشته باشد که همه چیز را زیر سؤال ببرد.


To me, the nicest luxury would be to have a room where I could keep all my books in one place – and have space for more.

برای من، بهترین تجمل این است که اتاقی داشته باشم که بتوانم همه کتاب‌هایم را در یک مکان نگه دارم و فضایی دیگر برای چیزهای بیشتر داشته باشم.

دیگر هنرمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *